دلیل اجرای رجیستری چیست؟
نوشته شده توسط : osx

طبق آمار هر ساله حدود ۱۰ میلیون گوشی قاچاق وارد کشور می‌شود. هیچ گونه نظارتی بر روی این گوشی‌ها ممکن نیست و به همین دلیل ممکن است آنها از فیلتر‌های ضروری مانند SAR «نرخ مخصوص جذب تلفن همراه» عبور نکنند و برای سلامتی انسان‌ها مضر باشند.

گذشته از این‌ها، این تعداد بالای گوشی قاچاق می‌تواند به صورت قانونی وارد شود و به بودجه دولت بیافزاید.

طرح رجیستری دقیقاً راه‌حل ارائه شده برای حل مشکلات ذکر شده در بالا است. با اجرای طرح ریجستری همچنین به دلیل کنترل کیفیت گوشی‌ها در گمرک دیگر شاهد گوشی‌های کپی یا به اصطلاح چینی نخواهیم بود.

طرح رجیستری با کنترل گوشی‌ها جلوی قاچاق را می‌گیرد و گوشی‌های قاچاق را پس از یک مهلت ۳۰ روزه برای همیشه از کار می‌اندازد.

سامانه همتا چیست و چه کاربردی دارد؟

سامانه همتا یک سیستم طراحی شده توسط مجریان طرح رجیستری جهت رجیستر کردن هر چه آسان‌تر گوشی‌ها است.

در این مقاله به شما تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید . مدتی پیش شرکت اپل گوشی های سری آیفون ۱۲ شامل چهار مدل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را معرفی و به بازار جهانی عرضه کرد.

پس از معرفی این سری گوشی های جدید اپل،‌ صحبت‌های زیادی درباره این مطرح شد که آیا این گوشی‌ها در ایران رجیستر می‌شوند یا خیر؟ همچنین حدس و گمان‌هایی در خصوص هزینه رجیستری و قیمت نهایی آنها در بازار کشورمان زده شد.

تابستان امسال بود که خبر ممنوعیت واردات گوشی های با قیمت بالاتر از ۳۰۰ یورو منتشر شد و واکنش‌ها و جنجال‌های زیادی را در پی داشت. با وجود این، مدتی قبل اعلام شد که واردکنندگان گوشی های بالای ۳۰۰ یورو نیز می‌توانند اقدام به واردات و رجیستری گوشی‌های خود کنند. اما این اظهارات ضد و نقیض باعث شد ابهاماتی به وجود بیاید. حالا مدتی است که پای گوشی های سری آیفون ۱۲ به بازار کشورمان نیز باز شده و البته بیشتر این دستگاه‌ها به صورت بدون رجیستری وارد ایران شده است.

این گوشی‌ها با قیمتی نجومی در ایران فروخته می‌شوند . شما می توانید برای خرید کابل و شارژ آیفون به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

رجیستری گوشی های آیفون و به طور کلی رجیستری گوشی های موبایل در ایران یکی از قوانینی است که برای دریافت خدمات از اپراتورهای داخلی، بدون هیچ اما و اگری باید رعایت و اجرا شود. فرقی نمی کند که گوشی منتخب شما از کدام برند است. مهم این است که سامانه همتا قانونی بودن اصالت گوشی را تایید کند و بر همان اساس به گوشی سرویس های شرکت ارتباطات سیار را ارائه دهد.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: